Alla inlägg under maj 2010

Av ElinaSofie - 18 maj 2010 02:54

Tro på fan. Tentan håller mig sömnlös. Jag tvärhatar att ha något liggandes över mig som jag vet att jag måste göra. Så jag som gick och lade mig runt 00.00, var uppe en halvtimma senare och satt skrivandes vid datorn samt letandes i böckerna. Nu har jag kommit någonstans iaf. "Bara" mer än hälften kvar efter ca. 6 timmars intensivt arbete...

Av ElinaSofie - 17 maj 2010 20:37

Jag måste lidit av hybris då jag sökte in till universitetet. Vafan har jag gett mig in på? Josse är inte nåbar, Annie är inte nåbar, och 99% av klassen gråter ut på FB över hur jävlig denna tenta faktiskt är (ja, jag tillhör de 99%!)...

Skulle vilja slå ett slag för mina glasögon iaf! Herregud, HOW COME att jag inte har använt dessa dagligen? Hur har jag klarat mig utan?? Det är ju som att kliva in i en ny värld när jag sätter på mig dom, en värld med skarpa kanter o klara färger; OCH det kommer jag på efter att ha haft brillsen i byrålådan i hm, 10 år..?

Av ElinaSofie - 17 maj 2010 15:12

Drömde att jag fick timmisjobb hos polisens insatsstyrka i Amerika. Fick göra ett test som gick ut på hur mkt jag klarade, -ligga på marken när det exploderade 10 meter ifrån, ligga på bildäck som brann och skjuta ner en lieman. Några av de gamla vana polisgubbarna svimmade allt, men madam klarade det ypperligt och fick beröm som sjutton! Det var grejer det!

...så vaknade jag..... I ett fuktigt studentrum, hungrig som en idiot, med vetskapen om att jag måste städa korridoren idag SAMT har en sjukt tuff tenta hängandes över mig...... BLÄK! Ta mig tillbaks till mitt poliscrew i Amerika, tack....

  

Av ElinaSofie - 17 maj 2010 11:04

Just hämtat ut hemtentan, och min enda tanke är Helvete.
Nu går jag & lägger mig, kollar på Xena, sover en sväng, och när jag vaknar hoppas jag att lite av paniken lagt sig. Fyfan säger jag bara....... Good luck Chuck...

Av ElinaSofie - 16 maj 2010 22:10

Känner just nu bara för att lägga mig under ett kylskåp (alt. en frys eller annat stort, tungt föremål som folk inte tittar under spc ofta), skaffa en syrgastub för att få luft, och stänga av mig från livet en stund.

Av ElinaSofie - 16 maj 2010 16:08

Till juni nästa sommar har jag planerat att åka iväg 3-6 veckor och köra en liten packpacking. Drömmen är Jamaica, men med tanke på hur rough det är där så vet jag inte hur det blir med det, -att åka ensam är inget alternativ då jag är både blond & tjej, och tyvärr verkar det inte vara många som vill åka dit, så ja.. Då får jag kila någon annanstans helt enkelt, dit jag kan få sällskap :) Min backup-plan är Thailand. Billigt, bra och det finns ju i princip allt! Både reggaestämning, vita stränder, klarblått vatten, billig mat/dricka, tuffa djur etc.


Ja ja, vi får de var det bär! Om någon är sugen på att haka på i mina planer om backpacking kring juni 2011, -bara skrik :)

Av ElinaSofie - 15 maj 2010 17:42

Då jag legat o bakisdegat i soffan hela dagen har jag nypt av en massa gamla avsnitt av Svenska Hollywood-fruar, och nu känner jag för att slå ett slag för Maria Montazami. Sicken helt underbar kvinna hon är! Må så vara att hon är lite lagom korkad, men hon är ju så jäkla ödmjuk och härlig! Ja, hon är verkligen underhållning.


För att citera madam M..

"Jag var ändå inte så vinhungrig"

 

  

Av ElinaSofie - 15 maj 2010 12:32

Tjofaderittan hej hopp skål.. Eller något i den stilen. Är sliten som få kan jag erkänna. Mår riktigt fruktansvärt. Men gårkvällen var himla kul! Underbart att träffa massa gamla vänner och bara ha kuuuul :)


Presentation


En nästintill farligt impulsiv madam med energi för 11 pers och charm för en hel skolklass. Pluggar till socionom vid Örebro universitet, och går allt som det ska så tar jag min examen år 2013.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards